perjantai 10. tammikuuta 2014

Katon ja lumiesteiden korjaus

Jo aikaa sitten kirjoiteltiin että lumiesteet oli repeytyneet irti. Selvittelyssä menikin pitkä aika, kesällä kävi sekä Design Talolta että Vesivekiltä joku katsomassa, mutta kesti pitkän aikaa että saatiin kuulla mitä näistä nyt oli sitten selvinnyt.




Kolmesta kohtaa oli siis lumiesteen kiinnike irronnut, niistä kohtaa kattopeltiä oli revennyt jonkin verran, luultavasti ei menisi mitenkään pikaisesti paikkaamalla. Lisämausteena vielä, ruode missä lumiesteet olivat kiinni on halki, joten se pitää vaihtaa.

Sekä DT että Vesivek tarkistivat oman työnsä ja totesivat osaltaan että on asennettu oikein, eikä tuotteissa ole vikaa, joten heillä ei ole mitään syytä korjata/korvata — eli oma vika kun ei olla pudoteltu lumia. Oli kuulemma ollut “erityinen” talvi, että on paljon muillakin tippunu esteitä, vaikka mielestäni pariin edelliseen talveen verrattuna oli melko normaalia. Tekisivät näitä niin ettei tarvii olla pudottelemassa lumia joka välissä >:|

Meillä ei erityisemmin jäänyt paukkuja riitelemään asiasta, vastaava mestarikin mainitsi että on ollut aikasemmin vastaavassa tilanteessa riitelemässä eikä auttanut asiaan. Eipä siinä sitten auttanut muu kuin ruveta katsomaan miten tai kuka sen korjaisi.

Lopulta päädyimme pyytää tarjousta Sara Steeliltä sekä myöhemmin messuilla törmättyämme Uudenmaan Peltityöltä. Sara Steel ei halunnut enää niin pitkällä syksyä ottaa työtä vastaan. Päädyimme siis Uudenmaan peltityön tarjoukseen. Talvikin alkoi lähestyä uhkaavasti ja pelättiin ettei ehdi ennen lumia, mutta homma saatiin joulukuun puolessa valmiiksi, eikä luntakaan näkynyt missään.

Noin neljään tonniin saimme kaksi uutta kattopeltilevyä, uusitut ruoteet, sekä lumiesteiden asennuksen, joskin lumiesteet/kiinnikkeet piti ostaa itse, koska ne tuli Vesivekiltä. Samalla jatkettiin lumiestettä että ylempi este jatkuu yhtenäisenä myös kuistin kohdalta, jospa se paino tasaantuisi paremmin ja pysyisi vähän paremmin kiinni.




Työnjälki näyttää ihan hyvältä, ja homma hoitui ripeästi :)
Ehkä näin jälkikäteen ajateltuna tuo aaltokuviopelti oli huono valinta, saumakuviolla vastaavassa tilanteessa korjaaminen olisi ollut simppelimpää kun lumiesteen kiinnikkeet ei menisi pellistä läpi ruoteeseen vaan olisivat saumassa kiinni, mutta onpahan katto pään päällä, se on pääasia ;)





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...